Dag 6 en 7: Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van jacqueline gerard - WaarBenJij.nu Dag 6 en 7: Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van jacqueline gerard - WaarBenJij.nu

Dag 6 en 7: Sydney

Blijf op de hoogte en volg jacqueline

22 Oktober 2014 | Australië, Sydney

Omdat Jacqueline na al die dagen reisverslagen toe was aan een break neem ik nu de honneurs waar met het verslag van ons 2-daagse bezoek aan Sydney. Gisteren waren er wat internetprobleempjes en daarom nu een verslag van beide dagen.
Gisteren vertrokken uit Wamberal met de trein van Gosford naar Sydney, een mooi tochtje langs alles wat deze streek zo mooi maakt: bergen, bossen, water en nog veel meer. Na 's ochtends al afscheid genomen te hebben van Yermo en Lauren, die natuurlijk naar school moesten, werden we ook nu weer luxe vervoerd en uitgezwaaid door Sonja en Martin. We hebben erg veel aan hun te danken voor de eerste prachtige week in Australië, die we besluiten met het bezoek aan de grootste stad van dit enorme land.
Na aankomst in Sydney op Kings Cross Station liepen we naar ons overnachtingsadres, Original Backpackers Lodge, daar dichtbij. Een eenvoudige maar goede kamer bewonen we deze dagen. Na de lunch nemen we de Hop on Hop off om de meeste highlights te kunnen zien en het centrum van de stad een beetje te leren kennen. Daarna uitgestapt bij Darling Harbour en gewandeld naar Sydney Tower, waar we 1,5 uur hebben gedineerd op 250 meter hoogte met een prachtig uitzicht over Sydney. Daarna op ons gemakje terug gewandeld naar de hostel.
Na een welverdiende nachtrust, waarbij wel eerst een mug het leven moest laten, hebben we op dag 2 na het ontbijt een bezoek gebracht aan het Opera House, de Botanical Gardens, de National Library en Circular Quay, waar we de ferry naar Manly hebben genomen, ook voor de prachtige views vanaf het water op Sydney.
Terug uit Manly met de Free Bus naar Paddy's Market, waar tal van telefoonhoesjes en boomerangs tot de fraaiste messen en zwaarden te koop waren, om daarna de wijk Chinatown te bekijken. De middag besloten met een rustige wandeling naar de hostel om vast in te checken voor de vliegreis naar Nieuw Zeeland morgen. Nu nog even ons hoofd breken over wat te eten vanavond (er is zoveel keus), nog even de avondsfeer van Sydney proeven en dan op tijd naar bed om morgenvroeg tijdig klaar te staan voor de shuttle naar Sydney International Airport.
Voor allen die dit lezen: enjoy the pictures die we straks toevoegen.

• 23 Oktober 2014 - 12:07

Gerard Nijhuis:

Wat een prachtige foto's en wat een cultuur snuif.Echt gaaf.Wij volgen jullie op de voet.Op naar het volgende avontuur in Nieuw Zeeland,gr Gerard ,Grethe ,Lars

• 23 Oktober 2014 - 15:55

Sini En Jo:

Hallo wereld reizegers ,,,,we zijn ook net weer terug van ons minireisje.
    Maar dat wat jullie doen is wel heel wat anders. Daar kunnen we ook over mee praten.
    daarom even een berichtje ,,,,hou de oogjes open had ik je gezegd voor jullie weg gingen .
    Nou geniet nog van al het moois wat jullie nog tegen komen.
    Grt en nog veel reisplezier, en kijk goed uit.
    GRT JO & Sini,