Dag 11, Dunedin en Otago Peninsula - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van jacqueline gerard - WaarBenJij.nu Dag 11, Dunedin en Otago Peninsula - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van jacqueline gerard - WaarBenJij.nu

Dag 11, Dunedin en Otago Peninsula

Blijf op de hoogte en volg jacqueline

26 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Dunedin

We staan op met regen. Das was al voorspeld. Ons alternatief voor vanmorgen is cultuur snuiven in het Otago Museum in Dunedin. Vanmiddag wandelen, want dan zou het droog zijn. In het museum is veel over de geschiedenis en cultuur van de Maori te zien.
De weersvoorspelling komt uit en 's middags rijden we naar de Otago Peninsula, een schiereiland bij Dunedin. Over smalle weggetjes, uitkijkend over valleien, heuvels en strandjes. Eerste stop: Sandfly Bay. Tussen de schapen en langs een hoge duin naar beneden. In de verte denken we een zeeleeuw te zien. Door de zoeker van de camera lijkt dat bevestigd te worden. Als we beneden bij het strand aankomen zien we inderdaad een zeeleeuw liggen. En verderop nog één en nog twee en nog één!!! Het gaat maar door. Ze laten zich door niks van de wijs brengen, al helemaal niet door een stel mensen op het strand. Nadat we het duin weer opgeklommen zijn rijden we door Sandymountain. Een walk van een paar kilometer, maar het is me een portie indrukwekkend! Alleen al de rit er naar toe; steeds hoger en hoger kijk je in diepe dalen of tegen groene heuvels aan. Onderweg, vlak voor ons, zien we een roofvogel op jacht. Bij de parkeerplaats lopen we omhoog, een steile heuvel op. Maar dat is geen probleem. Elke paar meter verder moet je gewoon even stilstaan om van het uitzicht te genieten. Vanaf de top verder naar Lovers Leap, Langs steile afgronden op smalle paadjes. Voorzichtig lopen want aan hekjes doen ze hier bijna niet. Verder op het pad, door de weidegronden waar de schapen en de lammetjes lopen, langs kliffen en over trappetjes naar het volgende uitkijkpunt: Chasm... Wat een dag en we hebben genoeg foto's om het te bewijzen :-P . Alleen niet van de sandflies, want die waren gelukkig niet op Sandfly Bay.

• 26 Oktober 2014 - 10:01

Gerard Nijhuis:

Tjonge jonge wat mooi,komen jullie nog wel weer terug? ha ha ha Prachtige foto's weer. wat een mooie stranden en helder blauw water.Nog veel plezier met jullie verdere cultuur jacht.Gr Gerard,Grethe,Lars

• 27 Oktober 2014 - 09:04

Sonha:

Komt de korte Ozzie bush walk training toch van pas.x

• 27 Oktober 2014 - 16:29

Marian:

En weer spectaculaire vergezichten. Wat doen jullie veel indrukken op. Mooi om van grote afstand mee te genieten.
    Hoe gaat het links rijden?

• 27 Oktober 2014 - 20:22

Anja Steenbeeke :

Leuke verslagen en supermooie foto's.
    Leuk om te lezen hoe jullie de dagen doorbrengen, geniet ervan!!