Dag 25: van New Plymouth naar Otorohanga. - Reisverslag uit Otorohanga, Nieuw Zeeland van jacqueline gerard - WaarBenJij.nu Dag 25: van New Plymouth naar Otorohanga. - Reisverslag uit Otorohanga, Nieuw Zeeland van jacqueline gerard - WaarBenJij.nu

Dag 25: van New Plymouth naar Otorohanga.

Blijf op de hoogte en volg jacqueline

09 November 2014 | Nieuw Zeeland, Otorohanga

De dag begint ijzersterk. Skypen met twee stel van de kinderen    Daarna op weg. We hebben een route met een aantal bezienswaardigheden uitgestippeld. Bezienswaardigheid nr. 1 blijkt het soms ongelooflijk mooie landschap waar we door rijden. We rijden door The Shire! Hobbitland realtime!!
We hebben een aantal stops ingepland. De 1e is Marokopa Falls, een prachtige waterval. Daar treffen we 2 Nederlandse jongens die stage lopen in Auckland en in de vrije weekends Nieuw Zeeland verkennen per bus en liftend. We nemen ze mee naar onze volgende stop: The Natural Bridge. Prachtig en zeer indrukwekkend EN een echte wandeling (ca. 30 minuten) voor Jacqueline. Ging gelukkig erg goed  Daarna door (met de jongens) naar Waitomo Cave. De gloeiworm cave met een overdaad aan stalactieten en stalagmieten. Errug mooi …
We nemen bij de Caves afscheid van onze tijdelijke reisgenoten en gaan daarna naar ons motel in Otorohanga. Bev, onze vriendelijke gastvrouw, vraagt wat we zoal gedaan hebben en vertelt dat er ook bij de Natural Bridge glowworms zijn. We besluiten dat te gaan bekijken . Om een uur of 8 gaan we op weg. Het wordt snel donkerder en het blijkt toch verder weg dan we in onze herinnering hadden. Eindelijk komen we in het pikkedonker, onder een prachtige sterrenhemel, bij de Bridge aan. De gloeiwormen zijn er inderdaad, zelfs bijna aan te raken. We gaan weer terug, een belevenis op zich op deze smalle bochtige wegen in het donker. Op de terugweg zien we in het licht van de koplampen een heleboel levende possums; overdag zie je ze vooral als roadkill dood op de weg liggen.

• 09 November 2014 - 21:53

Sini:

Hallo daar in het verre wat een mooie plaatjes weer,
    en Jacqueline gerad jullie doen het nog goed.
    Nog een paar mooie weken .
    Grt JO & SINI

• 10 November 2014 - 15:31

G,Nijhuis:

Hallo reislustigen,leuk om daar een paar Nederlanders te ontmoeten.En ook nog met de kinderen geskyped wat woi nog meer.ik heb gisteravond nog een documentaire gezien van Nieuw Zeeland.Ik kan me voorstellen dat jullie ontzettend genieten.Wensen jullie nog een fijne dag gr G,G,L