Dag 30: Van Taupo naar Napier. - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van jacqueline gerard - WaarBenJij.nu Dag 30: Van Taupo naar Napier. - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van jacqueline gerard - WaarBenJij.nu

Dag 30: Van Taupo naar Napier.

Blijf op de hoogte en volg jacqueline

14 November 2014 | Nieuw Zeeland, Taupo

Vanmorgen een druk programma want het is gelukkig weer goed weer en we willen nog van alles zien en doen. We starten met een cruise over het soms zeer woelige Lake Taupo. Een mooie tocht. We varen onder andere langs Maori Carvings en de Hot Water Beach van Taupo. In de verte zien we zelfs Mount Doom (voor de liefhebbers). Daarna verder naar DE bungiejump plek gelegen op een klif aan de Waikato rivier. Helaas geen bungiejumpers, misschien vanwege de harde wind? Verder naar Huka Falls. Een bijzonder krachtige waterval. Wat een ‘force of nature’! Door naar het Craters of the moon-park. Dit park laat zien wat er onder de aardkorst allemaal gloeit en broeit.
We hebben nu veel gezien en gaan door naar Napier, gelegen aan de oostkust. De Thermal Highway levert geen spectaculaire plaatjes op gedurende de eerste helft van de reis, maar plotseling verandert het landschap van vlak naar heuvelachtig naar bergachtig in minder dan 10 minuten. Dan een bord: Scenic Lookout 300 meter. ‘Laten we maar even gaan kijken’. We komen aan en zien niet iets heel speciaals, maar als we het portier van de auto openen horen we het gebrul van water, zomaar een prachtige waterval!

• 14 November 2014 - 11:58

Willem:

Alweer zo'n goeie maand op weg in die wondere wereld, wat een belevenissen en zeer de moeite waard .... Al dat gesjouw in de natuur daar. We hadden jullie berichtjes al gemist, maar nu zijn we weer in beeld en hopelijk gaat alles naar wens verder. Geniet nog maar volop met z'n beiden, want zoals moeders ooit zei : bedenk het wel, de tijd.... ! Veel plezier daar, gr. C & W

• 15 November 2014 - 09:35

Malou:

hoi gerard en jacqueline, had nog wat verhalen in te halen maar ben inmiddels weer helemaal bij! wat een prachtige foto's en verhalen! genieten met jullie mee vanuit boeskool city ;) groetjes!

• 16 November 2014 - 14:19

Mieke Oude Alink:

Hoi Gerard en Jacqueline,
    Zo aan het eind van jullie reis heb ik de verslagen een beetje doorgelezen en de mooie foto's bekeken.
    Prachtig allemaal wat jullie hebben gezien, je zou er bijna gekneusde ogen van krijgen.
    Het zal wennen zijn straks in Nederland. Heb je het eindelijk een keer koud op de bieb, Gerard! ;-)
    Geniet nog deze laatste week en zoals ze plegen te zeggen down under; 'so long, mate'
    Groeten, Mieke Oude Alink