Dag 32: Van Lower Hutt naar Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van jacqueline gerard - WaarBenJij.nu Dag 32: Van Lower Hutt naar Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van jacqueline gerard - WaarBenJij.nu

Dag 32: Van Lower Hutt naar Kaikoura

Blijf op de hoogte en volg jacqueline

16 November 2014 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Om 07.00 uur in de auto om op tijd bij de Ferryterminal te zijn. Gelukkig is de wind van gisteren (zo'n 60 km per uur) gaan liggen en hebben we een kalme overtocht naar het Zuider Eiland. Het voelt voor Jacqueline bijna als thuiskomen ;-)
Ontspannen reis naar Kaikoura. Zo'n 25 kilometer voor deze plaats rijden we weer langs de oceaan en zien natuurlijk deze prachtige watermassa en verschillende rotsformaties met daarop ... honderden zeehonden!! New Zealand Fur Seals. Wat een prachtig gezicht. Bedenk daarbij dat we 's middags nog een boottocht geboekt hebben om een walvis te spotten en het is wel duidelijk dat deze dag in het teken van zeefauna staat.
Na de veiligheidsinstructies vertrekken we met de boot. We zijn gewaarschuwd voor een ruwe tocht met 'strong warnings for sea sickness', maar gelukkig hebben we er beiden ook nu geen last van. Na een tijdje krijgen we gezelschap van tientallen Dusky Dolphins (de donker gestreepte dolfijn, een soort die vooral in deze contreien voorkomt) die om en onder de boot dartelen.
Intussen wordt er met behulp van diverse technieken gezocht naar de walvis. In de buurt zitten enkele potvissen (Sperm Whales). Op een bepaald moment is er één gelokaliseerd en even later zien we dit machtige beest aan de oppervlakte liggen. Daar blijft dit dier bijna 10 minuten, zodat we hem goed kunnen zien, fotograferen en filmen. Uiteindelijk duikt hij weer naar beneden en zien we ten afscheid zijn geweldige staart boven het water uitkomen. De dolfijnen blijven nog even speels bij de boot zwemmen als we tenslotte weer op weg gaan naar South Bay. Opnieuw een prachtige ervaring.

• 16 November 2014 - 13:19

Mariëtte:

Prachtig!! In één woord. Sla alles goed op in het lange termijn geheugen!! Jullie komen er misschien nooit weer.
    Groeten, Mariëtte.