Dag 33: Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van jacqueline gerard - WaarBenJij.nu Dag 33: Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van jacqueline gerard - WaarBenJij.nu

Dag 33: Kaikoura

Blijf op de hoogte en volg jacqueline

17 November 2014 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Een bonusdag in Kaikoura. En wat een goede keuze, wat een dag. We beginnen de dag met een relaxed ontbijt in de wetenschap dat we de boel niet om 10.00 uur ingepakt en opgeruimd hoeven te hebben.
Dan rijden we naar de andere kant van Kaikoura om de krukken bij het plaatselijke ziekenhuis af te leveren. Jacqueline heeft ze gelukkig al een tijdje niet meer nodig. Vandaar door naar de car park vanwaar je ook al een deel van de zeehondenkolonie kunt zien. Eerst lopen we onder langs de rotsen. Daar ligt al een zeehond op z'n (of haar) gemak. Daarna terug en naar boven voor de klifwandeling met een prachtig uitzicht op de verschillende kliffen aan de ene kant en aan de andere kant op de bergen van de Kaikoura Range. Adembenemend!! De meeuwen scheren langs je hoofd en om de kliffen. Je hebt van daarboven een prachtige blik op hun vlucht. En als je even later naar de rotspartijen onder de kliffen kijkt zie je honderden zeehonden (New Zealand Fur Seals) op de rotsen en in het water. Ongelooflijk. Wat een geweldig gezicht! We lopen tot Whalers Watch, waar Gerard nog afdaalt naar de kust om de zeehonden nog van dichterbij te kunnen bekijken. Als hij terug is keren we om en begint het ook een beetje te regenen. Net voordat het echt stevig gaat plenzen zitten we weer in de auto naar het motel voor de lunch.
Na de lunch en een regen/rustperiode besluiten we om 4 uur de klifwandeling vanaf de andere kant af te maken. Weliswaar met een protesterende knie maar dat is het dubbel en dwars waard. Ook Jacqueline daalt nu af naar de zeehondenkolonie op de rotsen. We vinden zelfs nog een deels aangevreten zeehondenlijk aan de kust.
Al met al een prachtige dag en een prachtige afsluiting van het bezoek aan dit geweldige land. Morgen de reis terug naar Sydney voor het toetje: een laatste dag in Australie bij Sonja en Martin, Yermo en Lauren om deze reis naar de andere kant van de wereld waardig af te sluiten. :-)

• 17 November 2014 - 10:13

Sonja:

Super geslaagd dus...
    We hebben jullie bedjes alweer klaar.
    Goe de vlucht en tot gauw.xx

• 17 November 2014 - 11:59

Mariët:

Het zit er dus bijna op... Ik heb genoten van jullie verslagen en foto's. Dank je wel dat ik daar deelgenoot van mocht zijn.
    Ik wens jullie veel plezier voor de komende dagen en een hele goede reis terug. Tot gauw, alhoewel jullie wel bijna vakantie nodig zullen hebben bij te komen van deze reis :-)

• 19 November 2014 - 10:30

G.Nijhuis:

Wat gaat dat snel! al jullie verslagen gelezen zeer boeiend.Ben benieuwd naar jullie verhalen .Ik heb ook nog een nieuwtje,Ruud is weer vader geworden van een dochtertje,gisteravond even geweest mooi popje ze heet Liz.Zie jullie spoedig.Wij wensen jullie een goeie reis terug.Gr GERARD,GRETHE,LARS.